Derksen kritisch: ''De helft van de kijkers is nu weggejaagd''
Johan Derksen ergert zich mateloos aan de lange reclameblokken in De Oranjezomer, de zomervariant van Veronica Inside op SBS 6.
''Er zat er gisteren één tussen die 9 minuten duurde!'', aldus Derksen. René van der Gijp is het roerend eens met zijn collega. ''Mensen zeggen weleens dat je bij een reclameblok even kunt gaan plassen, maar bij ons reclameblok kun je gaan plassen, de hond uitlaten en nog in bad gaan ook. En als je er dan uitkomt, dan gaan we weer beginnen. Of je hebt nog tijd over om een bakkie koffie te drinken.''
''Weet je wat ik het leuke vind? Ik heb invloed op de muziek die hier staat en ik hoor al jarenlang dat die nummertjes te lang zijn. Die zijn twee minuten of tweeënhalve minuut. Veel te lang, zeggen ze dan. Gisteren hadden we een reclameblok van 9 minuten en 20 seconden. Dan denk ik: die zijn dus nooit te lang.'', aldus Derksen, die nog niet klaar is met zijn relaas.
''Ik weet zeker dat nu de helft van de kijkers weggejaagd is. Ik begrijp wel dat dit commerciële tv is, maar ze zijn gewoon veel te lang. Dat kun je de mensen niet aan doen. Wij zijn er niet omdat we wat te melden hebben, wij moeten wat babbelen rondom reclameblokken.''